Service design

2. semesters 3. projekt var et samarbejde med både danske og internationale serviceøkonom- og multimediedesigner studerende om et projekt til Nationalmuseet. Min gruppe havde emnet “Fri entre”, da mange ikke kender til dette. Løsning er at gøre opmærksom på dette og øje salget.

Software anvendt:

  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop

Fagområder tilknyttet:

  • Kommunikation og formidling
  • Design og visualisering

Links

Læring

ENGELSK
Den største læring for mig gennem dette projekt var, at det foregik på engelsk. Jeg er vandt til opgavebeskrivelser på engelsk, men det var nyt og lærerigt at snakke engelsk med gruppemedlemmer.

COSTUMER JOURNEY OG NABC
Som et resultat af samarbejdet med serviceøkonom studerende, har jeg lært om costumer journey og NABC. Det har givet mig en bedre forståelse for, hvad jeg designer til og hvorfor.

FORBEDRINGER SKABER PROFIT
Vores resultat blev en løsning med forbedringer, der skal skabe mere profit til Nationalmuseet. Det var nyt for mig at tænke i en anden retning end reklame, og har givet mig et større perspektiv.

VIRKELIGHEDEN KALDER
Jeg har lært meget af at arbejde med en virkelig virksomhed. Det har givet en større forståelse af, hvordan mit fag fungerer i det virkelige erhvervsliv både inden for samarbejde og mangel på kunstnerisk frihed.

26. marts 2015